Yoshi`s Island (SMA3) (GBA)
85 100 1

Review Yoshi`s Island (SMA3) (GBA)

Op een dag vliegt er een ooievaar met twee baby’s in zijn bek door de lucht. Plotseling verschijnt er een schaduw tussen de wolken. Het mysterieuze wezen weet één van de baby’s te grijpen. De andere valt naar beneden. De baby valt precies op de rug van Yoshi en het avontuur kan beginnen. De opdracht luidt: vind de andere baby en wel zo snel mogelijk.

In dit spel bespeel je niet de baby, maar je bestuurt Yoshi. Telkens als je wordt aangevallen en geraakt wordt zal de baby van je afvallen en door de lucht zweven. Je moet hem dan binnen een bepaalde aangegeven tijd weer te pakken krijgen, anders moet je weer opnieuw beginnen. Je kan de tijd bepalen door sterretjes te pakken, je kan er maximaal 30 hebben en als je er minder dan 10 hebt loopt het aantal weer op naar 10. Je komt in de talloze levels weer veel dingen tegen. Je komt muntjes en speciale bloemen tegen die je moet pakken. Je komt ook een hele zooi vijanden tegen, zoals koopa troopa´s op stelten en vleesetende planten. Er zijn veel soorten vijanden met allemaal eigen wapens, dat is leuk voor de afwisseling. Ook de levels zijn afwisselend, je hebt 5 werelden met elk een ander thema. Telkens als je weer 4 levels hebt doorspeelt volgt er een baas en die zijn soms erg pittig. Op de gameplay valt dan ook niet veel aan te merken.

Op de multiplayer valt wel het één en ander aan te melden. In de multiplayer neem je het op tegen 2 tot 4 tegenstanders. Degene die het eerst 5 muntjes haalt of degene die als enigste overblijft heeft gewonnen. Allemaal leuk en aardig, maar dit hebben we in de vorige Mario Advance games ook al te zien. Enige vernieuwing was wel op zijn plaats geweest.

Hoewel ik eerst vond dat de game er niet mooi uitzag ben ik nu van mening veranderd. Elk level is schitterend getekend en dat geeft een aparte sfeer. Het kleurgebruik is gewoon geweldig. Elk kleurtje dat de gba kan produceren wordt naar mijn idee wel gebruikt, met name de leuke, vrolijke kleuren. Ook de vijanden zijn leuk getekend en de eindbazen zien er helemaal dom uit. Wel vond ik dat het soms een beetje onoverzichtelijk wordt wanneer de achtergrond naar voren komt en jij er achterlangs springt. Maar voor de rest is het gewoon heel goed.

Ook met het geluid zit alles wel snor. Je hoort weer de bekende deuntjes die je al in eerdere Mario games bent tegengekomen. Ik wil wel even opmerken dat het een afgrijselijk geluid is wanneer je baby niet meer op je Yoshi zit. Je wilt dan altijd dat je baby weer snel op je Yoshi zit, want dan hoor je dat gekrijs van die baby niet meer. Zo blijkt het toch nog wel handig.

Ondanks dat deze game een poort is heb ik veel plezier gehad met Yoshi en zijn volgeling. De schitterende aparte graphics, de vrolijke deuntjes en de tonnen met gameplay zorgen voor een leuk afwisselend avontuur op Yoshi’s Island. Het is zeker het kopen waard als je de game nog niet hebt gekocht voor de snes.

Oordeel Yoshi`s Island (SMA3) (GBA)

Aantal keer bekeken: 2106

Laagste prijzen voor Yoshi`s Island (SMA3) (GBA)